- Administratorem Państwa danych osobowych jest Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łomży z siedzibą w 18-400 Łomża, ul. Szosa Zambrowska 1/19 reprezentowana przez Dyrektora.
- Z administratorem można skontaktować się poprzez adres email: sekretariat@pogotowie.lomza.pl lub pisemnie na adres Administratora: Szosa Zambrowska 1/19, 18-400 Łomża.
- Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Mariusz Sienicki. Kontakt z IOD jest możliwy poprzez email: iod@pogotowie.lomza.pl lub pisząc na adres siedziby Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- W większości przypadków dane pozyskiwane są od osoby fizycznej (pacjenta). W przypadkach gdy pacjent nie jest w stanie podać swych danych osobowych ze względu na stan zdrowia, dane osobowe mogą być pozyskane od rodziny, osób bliskich lub Policji, itp.
- Podczas udzielania świadczeń zdrowotnych przetwarzamy dane: Imię, nazwisko, adres, PESEL, płeć, datę urodzenia w przypadku braku numeru PESEL, dano o stanie zdrowia. Powyższe dane przechowujemy zgodnie z przepisami prawa.
- Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów udzielania świadczeń zdrowotnych oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczeń) – Podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. Przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 27sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Dane mogą być także przetwarzane na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Przetwarzać dane w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością – Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO. Realizacji prawa pacjenta – Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż to konieczne, tj przez okres wyznaczony właściwymi przepisami prawa – art.29 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych. Dane możemy udostępniać podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na nasze zlecenie m.in. dostawcom usług prawnych, usług archiwum itp. – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i wyłącznie na nasze polecenie.
- Mają Państwo prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej zostały określone przez prawo. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z nami lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego – nie dotyczy to sytuacji zagrożenia życia, czy pacjentów nieprzytomnych. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.
- Nie stosujemy przetwarzania danych osobowych sposób zautomatyzowany.